Интересни дребни нещица от Истанбул

Много неща могат да се кажат за Истанбул. Като се започне от Капалъ Чарши и се мине през Синята Джамия, Топкапи палат, Домбахча палат, култата Галата, ресторантите под моста Галата и.. ами много още. Мога да ви разкажа за града с около 500те снимки които направих, но.. няма🙂 Нещата които ме впечатлиха обаче смятам да ги обсъдя.

Започвам с

Храна и напитки в Истанбул

Да започнем от ябълковия чай. И да завършим с него. Никога не съм пила по-нездравословна безалкохолна напитка която да ми харесва толкова много. Трябва да се пие както го пият местните – с по 4 бучки захар.

Дюнери има навсякъде, но точно този от снимката ме накара да мисля като бизнесмен и да обмислям възможности за нови маркети на това вълшебно нещо. Зеленчуците са завити заедно с месото и, ох, вълшебство си е.

Още по време на първия ни ден там попаднахме на едно заведение, предлагащо само гюзлеми. И за целия престой там намерих само още едно из цяяяялата туристическа част на града. Ако трябва да избера любима турска храна то това би било гюзлеми със запържено картофено пюре и червен пипер. Е няма такава вкусотия.

Посетих доста и различни ресторанти. Един ми хареса повече от другите – Къщата на Медуза (The House of Medussa), но нищо, ама нищо не може да се сравни с храната по улиците. Абсолютно съм убедена, че мога да оцелея само на храна от различни павильончета из Истанбул: царевица, кестени, чай, дюнери, пресни сокове от нар и портокал … са само част от нещата които ще се опитат да ви продадат по улиците.

Сега се вгледайте внимателно в снимката отдолу. Това шарено павильонче е точно до мостът Галата откъм страната на Египетския пазар за подправки. Около него има много рибни ресторантчета. Местните отиват, купуват си кисело зеле или туршия от павилиончето, сядат на ресторанта, поръчват си риба, отварят си буркана с туршия и си ядат. Правилно прочетохте, това шарено нещо продава туршия.

Да продължим с

Хората в Истанбул

Много са! Въпреки че бях там ноември това не направи тълпите по-малобройни. Има толкова много хора, че в дадени моменти започвах се се чувствам като хомофоб, блъскайки ги, за да си проправя път.

Туристите пък са абсолютно друга порода хора. Лично аз не съм човек който предпочита удобното пътуване в група, с автобус и слушалки. Така се получи обаче, че към цялото пътуване имах и едно безплатно посещение с група на двореца Топкапи. Не знам как е по принцип с групите, но тази екскурзоводка ни брои като.. ами както се вижда на снимката – минавайки под мостче. Определено и туристите са си туристическа атракция.

Местните пък доказват какво е да работиш по Балкански. 9 гледат отдолу, докато един седи горе и си говори по телефона. А камарите от плат са всъщност килими.

Властите в Истанбул са изключително щастливи хора. Придвижват се не само с моторизираните превозни средства от снимката по-долу, но и със спортни мотори BMW и последен модел Mini Cooper.

Търговците имат различни методи да заговарят хората. Мой любим беше: (след като съм минала през 5 различни магазина където са ме заговаряли)

Ела, ела при мен да си купиш нещо, което ще е абсолютно безполезно, но пък за сметка на това е на леееко завишена цена

🙂

И ще завърша дългия си фоторазказ с интересни неща около града.

Истанбул

Джамиите в Истанбул имат особен начин на пеене. На някои им се разбира какво казват, но повечето само си викат: ай,ай,ай. Интересното е, че ако две джамии са близо една до друга, хората които пеят се изчакват и си правят един вид battle – кой ще пее по-дълго и силно без да си поеме въздух.

Едно от любимите ми места в Истанбул са определено катакомбите. Били са в сцена на филм Джеймс Бонд! Изключително красиви са за снимане с целия си мрак, колони и вода, но любимата ми част бяха двете легенди за медуза, както и двете глави на Горгона Медуза.

Дойде време да привършвам с разказа. В краят на пътуването имах време за пазар. И обикалях дълго из всички възможни магазинчета, за да избера нещо, което ще е функционално за апартамента ми. Всичко изглежда вълшебно и прекрасно, но веднага щом си го представя във всекидневната си и думата “кич” се прокрадва леко. Не успях да купя нищо под формата на сувенир от Истанбул, но определено ще запазя спомена за този невероятен град!

Ох, как можах да забравя котетата. По много и навсякъде. Чарът на града, предполагам🙂

4 thoughts on “Интересни дребни нещица от Истанбул

  1. Никога не съм ходил, но почти всички мои притаели са биле там и казват че много красиво. Мерси за поста и снимковия материал!!!

  2. Бих допълнил графата “търговците” с една случка при посещението ми на един от многобройните пазари там.

    Един от продавачите не знаеше за скромните ми познания на турски език и говореше на висок глас с един от съседната сергия. Явно визирайки нашата компания, той разпита колегата си за това дали знае от къде сме, какви по народност туристи, след като разбра, че сме от България мигновения му отговор беше, че ние имаме пари /или по точно не се свидим при закупуването на разни ненужни вещи😀 / и че ще дигне 4 пъти цената на на “този пръстен”, на мен ми стана любопитно как ли ще реагира ако при пазарлъка, задължителен за турските пазари, ще искам 4 пъти по-ниска цена от неговата.

    След разиграната случка, в която аз се опитах да се спазаря с удивително ниска цена, той ме погледна съмнително и каза: Комшу, ти турски разбираш ли?

  3. Интересно ми беше, уютно си го представила, едно такова сърдечно:)

  4. Направили сте снимки на едни от най известните неща,които всеки турист още първият ден може би ще си хапне и ще види.Има машина за сладолед ако не се лъжа.Той бил доста интересен мек и по страхотен начин го слагали на фунийката.Не обичам да ям дюнери, понеже не вярвам на тези нашите, но там …със сигурност ще си взема.Не знаех , че е имало и толкова много котки, доста ме е страх от тях, добре поне че нямам алергия към тях.С тази дума кич доста добре описва всичко, те обича златото и колкото се може да е с повече орнаменти и цветно.Погледнато като цяло е красиво, но не и в нашите домове.

Leave a Reply

