London, Baby!

Тази фраза стана най-често използвания израз по време на престоя ми в Лондон🙂

Преди Лондон обаче трябваше да стигнем до Айндхофен. Няколко часа с влак и си направихме разходка из града. Типичен Холандски град. Може би малко по-оживен от обикновено. Та пътуването от единия до другия край на Холандия беше 3 часа с влак🙂

И сега, тръгвайки да разглеждам снимките видях, че единствената ми снимка от там е на един писоар. Такива писоари има по улиците из цяла Холандия. Блазе им на мъжете.

След самолета хванахме автобус до Лондон. Да ви предупредя, че най-евтиния, който намерихме беше 14 паунда за двупосочен. И след това метрото, за да стигнем до хостела.. За разлика от Брюксел беше много чист. Но пък и за сметка на това бяхме 10 човека в стая… Но пък беше 21 паунда за 2 нощи..

А сега е време да спомена и хората, с които пътувах: французин, двама литвийци, испанец, финландец и общо с мен 4 българки. Бяхме добра група, забавлявахме се заедно, оставяхме си време и да разгледаме нещата, които ни интересуват индивидуално (ходихме по групички) и като цяло се забавлявахме много.

Общо взето понеделник си беше вечер за почивка. Не излизахме никъде, а си пихме спокойно в хостела и обсъждахме плановете за следващия ден, който се очакваше да е натоварен.

Ден 2: Ако искате да хванете автобуса, който развежда из по-важните забележителности из Лондон ще трябва да платите 22 паунда за билет, важащ 48 часа. Както се досеждате, ние, 9-те студента решихме да потърсим друг начин. И намерихме. Имаше доброволци, лондончанки, които правеха безплатни турове из града. Три часа и половина вървене – най-важните неща. Ще кача по-късно снимки във фейсбук и ще сложа линковете тук. Разходката си заслужаваше.

Стигайки до Бъкингам палас екскурзоводката ни каза, че сме големи късметлии, тъй като днес става смяната на чесовоите. После погледна към знамето и каза: ама вие сте наистина големи късметлии… кралицата е в двореца. И след 5 минути две каляски излязоха от двореца с мнооого много охрана. В една от каляските имаше мъж и жена, а в другата възрастна жена със светло синя шапка. Секунди след това завеската беше дръпната, така че дали съм или не съм видяла кралицата е все още под въпрос. Но ми се иска да вярвам, че е минала на метър от мен🙂 По-късно минахме покрай двореца на принц Чарлз и отново видяхме каляските, но този път в първата имаше две 30-40 годишни жени, а във втората жена и трима мъже.

img_39231

Други неща които посетих на 17-ти са Хайд Парк (снимах бъдещата си къща.. планът е да живея там до макс 10 години🙂 )  още два замъка, Трафалгъл скуеър ->

img_37481 

Биг Бен ->

img_3783

Уестминстърското абатство (опашката за там беше 2 часа) Интересен факт за Англия е, че музеите са безплатни, а за църквите се плаща..  ->

img_3779

 

Kак снимат реклама ->

img_3804

London Eye 

Струва 15,5 паунда, но гледката си заслужава. Най-популярната атракция в Англия с приблизително 3,5 милиона посетители годишно. ->

 

img_3834

img_3844

img_3857img_3865

 

 

 

 

 

…и няколко скулптури на Салвадор Дали …

img_3887

 

и още и още…

img_3874

img_38961

Крачкомерът ми показа 13 извървяни километра, а тези с автобус и метро изобщо не искам да знам колко са. А броят на снимките – 300🙂

Вечерта беше отново в хостела, като този път бяхме не само нашата компания, а и други интересни личности.

Ден 3 – 18-ти февруари

Това е Банкси (Banksy) Предполагам любителите на графити (а и не само те) знаят кой е. Има десетки произведения в Лондон, а ние (благодаря ти гугъл мапс) успяхме да намерим един тунел с 5-6 от неговите неща.

Иначе минахме през Tower Bridge, London Tower, London Bridge, St. Pauls Cathedral ->

 

img_3954 

…Лондонското сити – London City (5000 човека население и 300 000 работещи там през деня), Бритиш музея – British Museum (бягахме през него, за да се поберем в двата часа, които имахме на разположение, но имам снимка с розетския камък), National Gallery (Не даваха да се снима)

Ако пък не ви се дават пари за London Eye можете да отидете и на The Monument.

img_3936

Висок 61 метра, а ако искачите 311-те стъпала ще имате подобна гледка – целият град. А и като слезете ще ви наградят с грамота, че сте били там. Висок е точно 61 метра, защото на точно такова растояние от него е избухнал големият Лондонски пожар през 1666.

Пикадили – Piccadilly circus беше една от последните ни спирки за вечерта

img_41761

 след което седнахме на заслужена почивка на по чаша бира в пъб Червеният лъв – Red Lion(за край на вечерта и престоя ни в Лондон).

От ден 3 имам към 16 километра, а общия брой на снимките стана 606. А споменах ли, че през цялото време аз и съквартирантката ми бяхме на токчета?🙂

Има прекалено много за описване, но като цяло това беше по-важното. Посетихме още много много места, имаме много снимки, а времето беше уникално.

И сега съм вече в края на пролетната ваканция и чакам с нетърпение пътуването си до Испания след 2 седмици (този път задължителна програма от университета).

11 thoughts on “London, Baby!

  1. Не ми се тръгваше направо! Да посетя Лондон ми беше една от най-големите мечти. Другата е да живея на Хайд Парк🙂 Надявам се да се сбъдне.

    За тази има за какво да ми завиждаш, защото си беше почивка, но повечето от местата, които посещавам са по задължение – изпращат ме от университета да правя анкети, да събирам брошури, да пиша guidebooks… Сега в Испания ще ходима на Lloret de Mar, което не ме привлича по никакъв начин – масов плажен туризъм, но поне ще имаме ден-два в Барселона и ще видя малко свят🙂

    Обаче откакто станах втора година пиша все по-рядко и рядко в блога си. Само пътувам. А когато пък имаме теория имаме убийствени крайни срокове (например 1 седмица за 15 страници шрифт Arial 11 на тема Какво е туристическа дестинация и по специално в Аризона, типологията на Смит, модела на Плог, Destination Mix и още една камара глупости, които трябва да бъдат описани).

  2. Само на Лондон Ай нямах възможност да се кача когато бях там. Дори съм снимал обектите по идентичен начин🙂

  3. Hhaha ами логично🙂 По-хубавите снимки предстои да ги кача във фотофорум и девиантарт, но ще ми трябват още ходения до Лондон, за да се отърся от туристическата гледна точка. Или поне повече свободно време, че сега бягахме направо от едно място на друго.

  4. Хей, подсети ме, че и аз ще ходя (хихихи)…. Радвам се, че си си пракарала толкова хубаво, за съжеление ние ще имам ден или максимум 2 и няма да обиколим всичко…. 🙂 Сладул, лек ден и когато се сетя ще ти пиша за номера на хостела, за да не спим по пейките в Лондон.

Leave a Reply

