Drops

Това са традиционни холандски “сладки”, от които годишно се изяждат 31 милиона килограма. Холандците са просто луди по тях. Основните съставки са женско биле (liquorice) и анасон. По желание се добавя сол, мед, ментол или евкалипт. Правят се от около 10 фабрики на територията на Холандия (давам ви идея за бизнес).

Повечето хора, които съм почерпила с това лакомство или смятат че е ужасно или го придъвкват трудно трудно съпровождайки това усилие с интересни физиономии и заявяват (на този, който не е успял да го изяде): Какво толкова… май даже ми хареса…

Истината е, че се свиква и вече са ми даже приятни (особено сладките със сол). Не случайно към 16 милиона от населението ги консумират, изпадат в ужас, че няма да ги има като отидат на ваканция и се запасяват с тях докато са извън страната. Това е тяхна малка мания, също като личитата.

П.С. Тези с трето и пето място на Кирчо състезанието (които още не са ми споделили адресите си) да си избират какво холандско лакомство да им пращам🙂

18 thoughts on “Drops

  1. Стропвафели могат да си намерят в България. Поне нещо много близко до тях. Докато от тия извратени бонбони няма. Първият е ужасно гнусен, после като изядеш 2-3 стават зарибявка. В клас от 26 човека и разни даскали, бонбоните ги харесвахме само аз, защото бях свикнал, и още един пич, който още първия си хареса.

  2. Да споменем, че това е основната им форма. Иначе са като желирани бонбонки – топчета, корабчета, кученца, мечета, но черни🙂

  3. Пф, любими са ми… незнам дали са същите, приличат ми, в Германия ги има Lakritz, ако не се лъжа.

    Докато пишех коментара ми се отдели слюнка в устата, смятай здраво рефлекса на Павлов.

  4. Абе във всеки случай погледът на учителката ти по английски, която подозира всичко и всички, че са наркомани, като я черпиш с такъв бонбон и ѝ кажеш, че е от Холандия…😀 Поне три пъти трябваше да ѝ повторя, че не е друсан с нищо, за да ми повярва.

  5. Това не са ли така известните лакрицови пръчки (в случая кабели) от “Пипи дългото чорапче”? Аз оставам с такова впечатление. Едни черни с много странен вкус, даже нагарча леко. Но като им свикне човек наистина ставт за ядене.

  6. Ммммм с много уговорки, Пипи има общо с региона, но повечето хора биха нарекли тези уговорки дървена философия. Не че съм съгласен с тях – мразя този израз, защото винаги го използват срещу мен, но съм се научил кога го казват. Пипи да я изкараме да има общо с Холандия ще е такова. Ако бяха местна фризийска забележителност бонбоните, щяхме да сме една по-близо, но все така далеч.😉
    Просто фризийци има малко и в Дания, а Дания поради някаква причина се брои за скандинавска държава и чак там идва връзката с Швеция и Пипи.

  7. Пипи е само за пояснение. Не говорим дали са холандско изобретение или не. Идеята ми беше да обясня на какво ми приличат, и да питам дали е същото.

Leave a Reply

