Къде попаднах?! vol.2

Статискиката сочи Лиуварден като най-опасния град в Холандия. Да ви кажа обаче, този град с население от 90 000 души и 15 000 студенти никога не ми е изглеждал страшен – осветени улици, много движение (като изключим неделя)… Най-лошите неща, за които знам е да те изхвърлят от дискотека, да те глобят 10 евро за липса на фар на велосипеда или да ти откраднат колелото. Последното се случва много често тук и ето защо не си купуваме чисто нови колела (между 300 и 2000 евро), а крадени между 5 и 80 евро.

Допреди две седмици живях в най-опасния квартал в Холандия който обаче ми изглеждаше много подобен с квартал Дружба да речем. Прозорците по входните врати – счупени, изкопни работи и ужасна миризма в асансьорите, а познатите ми холандци ми обясняват, че не трябва да карам колело сама по тъмно, а ако вървя пеша било направо покана за изнасилване… Странни хора… поне така си мислех. Бях чула, че ноември месец са застреляли някого пред входа на блока в който живеех. Помислих си – градски легенди, понеже не намерих информация в интернет. В последните две седмици обаче (докато си се разхождаме и безделничим със Сима – съквартирантката ми) станахме свидетели на две катастрофи, един арест, много хулигани и полицаи… А понеделник, докато отиваме към дискотеката един от холандците почна да обяснява: Точно където стъпваш в момента днес в 10 сутринта беше застрелян в главата един мъж… да ти е драго. И след това се оказа така, че се прибираме само аз и Сима… Целия град говори за това, а никъде не намерих информация по медиите. Дали е отново градска легенда или наистина е имало убийство?

ulicata miСега живея на 200 метра от центъра, а убийството е станало на 150 метра от центъра.. познайте в каква посока… Все пред моята къща ли ще се трепят хората? Уж дойдох в уредена Холандия, а се чувствам по-застрашена отколкото в България. Вече обещавам обаче да спазвам съветите:

  1. Не говори с мароканци, защото са докачливи и не ги е срах да си използват ножовете.
  2. Не се разхождай сама по тъмно.
  3. Не се разхождай изобщо сама.
  4. Купи си от големите ключалки за колело, който са по 20 евро.

Снимката е на улицата на която живея – Сакраментстрат, а отляво се вижда и къщата ни (до втората лампа)

8 thoughts on “Къде попаднах?! vol.2

  1. Правилата могат да се сведат до едно:
    “Не се разхождай сама без заключен до колелото ти мароканец с нож”

  2. Аз живея в Дружба, пред блока ми за последно застреляха човек преди повече от 10 години. Карам колело в тъмното и не ми го крадат. Скоро не съм виждал счупен прозорец на входна врата…

  3. И аз в България живея в Дружба и знам, че не е толкова страшно. Затова и казах че е само на пръв поглед като Дружба, защото там се чувствам по-спокойна и не съм чувала за убийства🙂

  4. Аз пък съм бил в Холандия и ми се стори, че в тази страна хората спят, докато вървят. Заспала страна, завеяни хора, пълна скука…

  5. Не те знам къде си бил в Холандия. Моя град специално е доста скучен ако ги няма студентите, но като отидохме в Амстердам… Първо че всички говорят първо на английски ако не те познават и второ – супер много хора, много движение… почувствах си се като в Бъглария. Само дето стигнахме до изводът, че там ще е много трудно да си студент заради всичките разсейки. Тук има 5 дискотеки и десетина пъб-а на кръст, едно караоке клубче и май само толкова🙂 По-лесен е живота студентски и пак не липсват купони.

  6. Zdravei!
    Jiveesh v Leeuwarden,kakto se okaza:)
    Tykmo predi 3 sedmoci se vyrnah ottam,bqh v komandirovka,shte rabotim po edin proekt s tqh,zavydih i mnogo poznati ot Friesland college…Strahotni hora sa! I gradyt mi haresa…
    Izvinqvai,4e pisha na latinica,ne mi raboti kirilicata:(
    Moje bi poznavash Kees,toi e prepodavatel v koleja/ti tam u4ish,nali?/
    Izviniavai,4e ti se obryshtam na ‘ti’,ama az sym dosta po-goliama ot teb:)
    Pozdravi i uspeh v u4eneto!
    Natalia

  7. Ами то има 3 уиниверситета🙂 CHN, NHL и един с много трудно име :)( А ти май говориш за колежа ) Да не говорим че моето уни има 5 департамента с 5 различни декана и една камара учители. Аз от моята специалност да познавам не повече от 20 преподавателя. Та.. не.. не го познавам Kees🙂 И се радвам, че си харесала града – и аз си го харесвам.

Leave a Reply

